Fundación Grupo Herdez

Fundación Herdez

A través de Fundación Herdez, cumplimos más de 30 años de servir a la sociedad civil mexicana por medio de la promoción, difusión, investigación y educación en temas enfocados al desarrollo alimentario del país, por medio de cuatro ejes estratégicos:

  • Social: Ayudar a resolver las necesidades alimentarias de importancia para la sociedad civil, a través de donaciones en especie en situaciones de desastres naturales y a través del programa de donaciones periódicas a instituciones.
  • Educativo: Crear programas y modelos educativos que fortalezcan la formación de los individuos y las comunidades. Difundir el conocimiento alimentario y nutricional entre los diferentes estratos de la población.
  • Cultural: Investigar, preservar, incrementar y propagar el rico patrimonio de la cocina mexicana, así como nuestras tradiciones gastronómicas y los elementos que integran la identidad nacional.
  • Científico y tecnológico: desarrollar proyectos de investigación en agricultura, pesca, ganadería, apicultura y envasado de alimentos dirigidos a crear nuevos alimentos, mejorar los actuales, aumentar su producción y ponerlos al alcance de la mayoría de la población.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment