Marca HERDEZ® es Galardonada con dos Effie Awards por las campañas presume tu salsa y recicla la lata.

Ciudad de México, México, a 25 de octubre de 2018 –Grupo Herdez, empresa mexicana líder en el sector de alimentos procesados y con más de cien años de presencia en la mesa de millones de familias, fue reconocida por sus iniciativas innovadoras y de impacto positivo en la sociedad con su marca Herdez, durante la 19ª edición de los Effie Awards México

Salsas Herdez® ganó el Effie Award por la campaña “Presume tu salsa”,en la categoría de Lanzamiento de Nuevos Productos y Servicios. A través de esta campaña,durante 2016 y 2017 Herdez® recorrió todas las regiones del país para invitar a los mexicanos a demostrar sus habilidades culinarias con una salsa característica de su estado.

Más de 11 mil personas se registraron al concurso y un jurado, conformado por reconocidos chefs, nombraron a los cinco ganadores de las regiones Pacífico, Centro, Noroeste, Sureste y Occidente de la república.

En Septiembre de este año, Herdez® lanzó al mercado tres de las cinco salsas ganadoras: la Salsa Chiplomango, Salsa de Xoconostle y la Salsa Don Danny, las cuales se presentaron en 15 tarros coleccionables, con diseños que resaltan las tradiciones, vestimenta y bellezas naturales de cada región.

“Presume tu salsa”es ejemplo de cómo Herdez® impulsa el talento nacional en aras de ofrecer atractivas variedades a los consumidores,al tiempo que da a conocer la riqueza cultural de México. Las dos salsas restantes saldrán a la venta durante 2019.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment