Grupo Herdez Reporta sus Resultados del Segundo Trimestre 2014

México, D.F., a 24 de julio de 2014 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV: HERDEZ, OTC: GUZBY), anunció hoy sus resultados correspondientes al segundo trimestre concluido el 30 de junio de 2014.

“A pesar de que el entorno de consumo se mantuvo adverso, mantuvimos nuestro nivel de ingresos gracias a la ejecución de nuestras iniciativas en punto de venta para impulsar los volúmenes. Esperamos una mejora secuencial hacia la segunda mitad del año basada en nuestras actividades comerciales y la mejora en los resultados de Nutrisa y Don Miguel en Estados Unidos”,

afirmó Héctor Hernández-Pons Torres, Presidente y Director General de Grupo Herdez.

Ventas Netas
En el segundo trimestre, las ventas netas incrementaron 5.5% en relación con el mismo periodo del año anterior, a $3,318 millones, debido a la integración de un trimestre completo de Nutrisa y el crecimiento de doble dígito en las ventas de exportación. Por segmentos, las ventas en México sin considerar a Nutrisa permanecieron estables durante el periodo, reflejando un crecimiento de entre
4 y 5% en la mayoría de las categorías clave. Lo anterior ayudó a contrarrestar el débil desempeño de la categoría de atún como resultado de un entorno altamente competitivo, con presión en los precios desde principios del año.

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2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment