Grupo Herdez reporta cambios en su Consejo de Administración

Ciudad de México, México, a 8 de enero de 2019 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o la “Compañía”) (BMV: HERDEZ) anunció que su Consejo de Administración, en la sesión celebrada el 25 de octubre de 2018, aceptó la renuncia de Carlos Autrey Maza como miembro de dicho Consejo y del Comité de Auditoría, con efectos a partir de esa misma fecha.

En el próximo Consejo de Administración se someterá a aprobación el nombramiento de Anasofía Sánchez Juárez Cardoze, como Consejera Provisional para su posterior ratificación ante la Asamblea General Ordinaria de Accionistas que se celebrará en abril de 2019. Anasofía se desempeña actualmente como Directora General de Waze México, plataforma que une a la comunidad más grande de conductores en todo el mundo. Antes de unirse a Waze, Anasofía fue Directora de Negocios en México y Centroamérica en Facebook,
cargo que ocupó durante poco más de cinco años. Previamente se desempeñó como Gerente de Soluciones de Marca para Google y fue Líder Comercial para YouTube México.

Es Licenciada en Mercadotecnia por el Tecnológico de Monterrey, cuenta con una Maestría en Comunicación, Publicidad y Nuevos Medios por el Institute National Supérieur D’Etudes Economiques et Commercial (INSEEC) de Francia. Cuenta también con estudios en HEC París y en la Universidad de Wharton, Filadelfia. Es profesora en el Instituto Superior para el Desarrollo de Internet (ISDI) en la Maestría de Internet Business.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment