Grupo Herdez es reconocido por utilizar papel y cartón reciclado en sus procesos

Ciudad de México, México, a 7 de octubre de 2022 .– Grupo Herdez, la compañía de alimentos con mayor historia en México, recibió el Premio Bosque Urbano®, como un reconocimiento a su estrategia de sustentabilidad por el uso de papel y cartón reciclado en sus procesos industriales.

El Premio Bosque Urbano® fue otorgado por la empresa Bio Pappel y su filial Titán, y distinguió a las empresas que utilizan empaques de cartón 100% reciclado, contribuyendo así a la lucha contra el cambio climático. Bosque Urbano® se desprende del modelo de economía circular de Biopappel, mediante el cual se recuperan papel y cartón para reutilizarse en nuevos productos, sin cortar un solo árbol.

Gracias a sus esfuerzos de reciclaje y manejo de empaques, Grupo Herdez ha logrado reciclar el 13.7% del total de material adquirido en 2021, entre cartón corrugado en cajillas, cajas y charolas. Asimismo, entre otras de sus estrategias de circularidad de empaques se encuentran etiquetas de papel impresas en tintas vegetales, para las líneas de productos: Herdez®, Doña María®, mermeladas McCormick® y Búfalo®. La compañía además cuenta con una estrategia de circularidad para otro tipo de residuos adicionales al papel, que incluyen el manejo responsable de aluminio, hojalata y vidrio.


Descarga el comunicado de prensa

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment