Ciudad de México, 10 de octubre de 2022.- Grupo Herdez, la compañía de alimentos procesados con mayor tradición en el país se sumó a los Principios para el Empoderamiento de las Mujeres (WEPS, por sus siglas en inglés) establecidos por las Naciones Unidas.

Estos principios son una guía, que tienen la finalidad de orientar a las empresas sobre equidad de género y empoderamiento de la mujer en su lugar de trabajo, la industria y la sociedad en general. Los WEPS están desarrollados con base en estándares internacionales de derechos humanos y laborales.

Al unirse a la comunidad de los Principios de Empoderamiento de las Mujeres, el líder de cada compañía se compromete con esta agenda, para fomentar prácticas comerciales que empoderen a las mujeres. Como parte de estas acciones está el ofrecer salarios dignos, prácticas de cadenas de suministro sensibles al género, así como tolerancia cero contra el acoso sexual en el lugar de trabajo.

“Con nuestra incorporación a los Women’s Empowerment Principles reafirmamos nuestro compromiso con las mujeres, con la finalidad de establecer la congruencia que siempre nos ha caracterizado como compañía y brindar las mejores oportunidades para aquellas que colaboran con nosotros”, expresó Héctor Hernández-Pons Torres, CEO de Grupo Herdez.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment