Grupo Herdez es reconocido por utilizar papel y cartón reciclado en sus procesos

Ciudad de México, México, a 7 de octubre de 2022 .– Grupo Herdez, la compañía de alimentos con mayor historia en México, recibió el Premio Bosque Urbano®, como un reconocimiento a su estrategia de sustentabilidad por el uso de papel y cartón reciclado en sus procesos industriales.

El Premio Bosque Urbano® fue otorgado por la empresa Bio Pappel y su filial Titán, y distinguió a las empresas que utilizan empaques de cartón 100% reciclado, contribuyendo así a la lucha contra el cambio climático. Bosque Urbano® se desprende del modelo de economía circular de Biopappel, mediante el cual se recuperan papel y cartón para reutilizarse en nuevos productos, sin cortar un solo árbol.

Gracias a sus esfuerzos de reciclaje y manejo de empaques, Grupo Herdez ha logrado reciclar el 13.7% del total de material adquirido en 2021, entre cartón corrugado en cajillas, cajas y charolas. Asimismo, entre otras de sus estrategias de circularidad de empaques se encuentran etiquetas de papel impresas en tintas vegetales, para las líneas de productos: Herdez®, Doña María®, mermeladas McCormick® y Búfalo®. La compañía además cuenta con una estrategia de circularidad para otro tipo de residuos adicionales al papel, que incluyen el manejo responsable de aluminio, hojalata y vidrio.


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2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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