Cadena de valor Grupo Herdez

Cadena de valor

Estamos comprometidos con el desarrollo del campo mexicano, apoyando a proveedores locales con acuerdos a largo plazo. Su experiencia, combinada con nuestras mejores prácticas, garantizan a nuestros consumidores productos únicos en el mercado y de la más alta calidad.

En el caso de las materias primas agrícolas, todos nuestros productores están distribuidos a lo largo de la República Mexicana en los estados de Aguascalientes, Baja California, Baja California Sur, Chihuahua, Ciudad de México, Durango, Guanajuato, Hidalgo, Morelos, Nayarit, Nuevo León, Puebla, San Luis Potosí, Sinaloa, Sonora y Zacatecas.

El 91.9% de nuestras materias primas es de proveedores locales, y tan sólo el 8.1% corresponde a proveedores extranjeros. En el caso de material de empaque, el 74.6% de nuestras compras son locales, el 4.1% se abastece de proveedores extranjeros y el 21.3% corresponde a un suministro mixto.

Seleccionamos a nuestros proveedores por medio de la evaluación de sus operaciones. Para ello consideramos los siguientes aspectos: condiciones laborales, prácticas de responsabilidad social, desempeño financiero, comercial, operativo y técnico. De igual manera, constantemente verificamos que nuestros proveedores cumplan con los más altos estándares productivos.

Además, reforzamos nuestro compromiso con la creación de una cadena de suministro sustentable a través del Código de Conducta para Proveedores, que contiene cláusulas sobre derechos humanos, corrupción y estándares laborales y ambientales, el cual es de observancia obligatoria en cada uno de nuestros contratos.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment