Grupo Nutrisa elige a Luis Zubieta de la Mora como nuevo Director General

México D.F., a 14 de enero de 2014 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o la “Compañía”) (BMV: HERDEZ, OTC: GUZBY) anunció hoy que el Consejo de Administración de Grupo Nutrisa, S.A.B. de C.V. (“Grupo Nutrisa”), eligió a Luis Zubieta de la Mora como Director General, efectivo inmediatamente, para suceder a Jorge Ibarra Ripoll, quien se retira de su posición como Director General de Grupo Nutrisa, después de una exitosa carrera de 24 años.

Luis Zubieta es Ingeniero Industrial graduado de la UP (Universidad Panamericana) y cuenta con una Maestría en Administración de Empresas por parte del ITAM (Instituto Tecnológico Autónomo de México) y un Certificado en Mercadotecnia Avanzada por parte de Kellogg School of Management. A lo largo de su carrera, ha desarrollado una amplia experiencia en las áreas de gestión, mercadotecnia, estrategia, operaciones y ventas en compañías en el sector Comercial y de Productos de Consumo, que incluyen Procter & Gamble, Pepsico, Blockbuster de México, Planeta
Networks, Grupo Danone, Red Bull y William Grant & Sons

Héctor Hernández-Pons Torres, Presidente y Director General de Grupo Herdez, afirmó: “Extendemos nuestra gratitud a Jorge Ibarra por el papel clave que desempeñó en el periodo de transición a partir de que Grupo Herdez adquirió Grupo Nutrisa, y le deseamos lo mejor en sus futuros proyectos. A su vez, damos una cordial bienvenida a Luis Zubieta. Estamos seguros de que su pasión por crear marcas, desarrollar nuevos negocios y experiencia comercial contribuirán a dar continuidad al crecimiento rentable de Grupo Herdez”.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment