Grupo Herdez se suma al Pacto por la Comida de la Red BAMX

Ciudad de México a 29 de septiembre de 2022.- El 29 de septiembre es el Día Internacional de la Concientización sobre la Pérdida y el Desperdicio de Alimentos.

En el marco de esta importante fecha, Grupo Herdez, la empresa mexicana de alimentos liderada por Héctor Hernández-Pons Torres, anuncia su incorporación al Pacto por la Comida, una iniciativa nacional impulsada por el Banco de Alimentos de México (BAMX).

El Pacto por la Comida – 2030 es un acuerdo voluntario que reúne a organizaciones a lo largo de la cadena de alimentos –desde los productores hasta los consumidores– para lograr que los sistemas de producción y consumo de alimentos y bebidas sean más sostenibles y así evitar las pérdidas y desperdicio de alimentos (PDA).

El proyecto tiene como objetivo contribuir a una reducción del PDA en 50% en México en los próximos 10 años, a través de la asesoría en los procesos de las empresas y organizaciones adheridas, para eficientar la gestión de los alimentos en la cadena de valor.

La compañía de alimentos con más de 100 años en el país se suma a otros aliados del Pacto por la Comida como Bimbo, Unilever, Nestlé, Kellogg’s, Danone, entre otras.

Como parte de su compromiso con los Objetivos de Desarrollo Sostenible, 2 Hambre Cero y 12 Producción y Consumo Responsables de la Agenda 2030 de las Naciones Unidas, Grupo Herdez contribuye con la meta de mantenerse en menos del 1% de desperdicio de alimento en sus productos.  

“Con esta iniciativa reiteramos nuestro compromiso con los objetivos de la Agenda 2030 y el ODS 12 Producción y Consumo Responsable. Estamos convencidos de que alianzas como esta potencian nuestra contribución a la agenda global de sostenibilidad”.

Héctor Hernández-Pons Torres, Presidente del Consejo y Director General de Grupo Herdez.

Con esta alianza, Grupo Herdez también refuerza la larga relación con BAMX, que desde 2006 ha funcionado como intermediario para la entrega de alimentos del programa mensual de donativos de la Fundación Herdez, así como de otras iniciativas de apoyo a poblaciones vulnerables o afectadas por desastres naturales.

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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