Grupo Herdez reporta resultados del cuarto trimestre y cierre 2010

Ciudad de México, a 24 de febrero de 2011 –Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV: HERDEZ) reportó hoy sus resultados correspondientes al cuarto trimestre y acumulados del 2010.

“Nos sentimos muy satisfechos por haber alcanzado nuestras metas por 2010 y por los niveles récord registrados en las ventas y la rentabilidad. El crecimiento de las ventas se explica por un mejor desempeño a lo largo del año de los volúmenes en México, así como por el crecimiento en nuestras operaciones internacionales, incluyendo la incorporación de Don Miguel en Estados Unidos. A nivel operativo, tanto los costos de los insumos como el tipo de cambio contribuyeron favorablemente a los resultados del año. ”

afirmó Héctor Hernández-Pons Torres, Director General y Presidente del Consejo de Administración.

DATOS RELEVANTES DEL AÑO

  • Las ventas netas crecieron 15.8%, lo que refleja lo mejoría de los volúmenes en México y un significativo incremento en Estados Unidos.
  • La utilidad de operación aumentó 23.9%, con una expansión en el margen de 1.3 puntos porcentuales, a 19.4%.
  • La utilidad neta mayoritaria se redijo 31.9% como resultado de un ingreso extraordinario registrado en 2009 y un pérdida cambiaria.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment