Ciudad de México, México, a 14 de noviembre de 2023 – Grupo Herdez ha sido reconocida, junto con otras 61 destacadas empresas, por la compañía Bio Pappel y su unidad de negocios Titán, por el uso de papel y empaques de cartón elaborado con materia prima 100% reciclada a través de procesos sustentables. 

Bio Pappel es el mayor fabricante de papel y productos de papel en México y América Latina y se encuentra entre los 10 mayores productores de Norteamérica.  Bosque Urbano es el modelo de economía circular mediante el cual se recicla papel y cartón a gran escala, y al que ha sumado a proveedores y aliados para promover el diseño y uso de empaques sostenibles. 

El Premio Bosque Urbano reconoce los esfuerzos y estrategias de sustentabilidad de compañías que utilizan empaques sustentables, promueven el reciclaje y el correcto manejo de los desechos de papel y cartón para darles nueva vida, ayudando así a combatir el cambio climático. 

Para Grupo Herdez, la circularidad forma parte importante de su modelo de negocio. Como parte de la estrategia de sostenibilidad de la compañía, en sus procesos de producción utiliza proveedores locales, recursos naturales de manera eficiente y procura una mayor reincorporación de residuos en nuevas cadenas de producción.  El 98.1% de sus empaques son reciclables y reutilizables, y tan solo en 2022 se reciclaron el 84.3% de sus residuos.

Este reconocimiento representa e impulsa el compromiso de Grupo Herdez por un mundo mejor a través de una cadena de valor sostenible, y la protección del medio ambiente, dejando un legado valioso para las futuras generaciones.

 

 

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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