Ciudad de México, México, a 14 de noviembre de 2023 – Grupo Herdez ha sido reconocida, junto con otras 61 destacadas empresas, por la compañía Bio Pappel y su unidad de negocios Titán, por el uso de papel y empaques de cartón elaborado con materia prima 100% reciclada a través de procesos sustentables. 

Bio Pappel es el mayor fabricante de papel y productos de papel en México y América Latina y se encuentra entre los 10 mayores productores de Norteamérica.  Bosque Urbano es el modelo de economía circular mediante el cual se recicla papel y cartón a gran escala, y al que ha sumado a proveedores y aliados para promover el diseño y uso de empaques sostenibles. 

El Premio Bosque Urbano reconoce los esfuerzos y estrategias de sustentabilidad de compañías que utilizan empaques sustentables, promueven el reciclaje y el correcto manejo de los desechos de papel y cartón para darles nueva vida, ayudando así a combatir el cambio climático. 

Para Grupo Herdez, la circularidad forma parte importante de su modelo de negocio. Como parte de la estrategia de sostenibilidad de la compañía, en sus procesos de producción utiliza proveedores locales, recursos naturales de manera eficiente y procura una mayor reincorporación de residuos en nuevas cadenas de producción.  El 98.1% de sus empaques son reciclables y reutilizables, y tan solo en 2022 se reciclaron el 84.3% de sus residuos.

Este reconocimiento representa e impulsa el compromiso de Grupo Herdez por un mundo mejor a través de una cadena de valor sostenible, y la protección del medio ambiente, dejando un legado valioso para las futuras generaciones.

 

 

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment