La compañía se coloca en la posición 12 del ranking Merco Empresas: “Las empresas con mejor reputación corporativa”, así como en la posición 3 del sector alimentos.

Ciudad de México, México, a 17 de octubre de 2023 – Grupo Herdez, la compañía de alimentos con mayor trayectoria en el país, fue reconocida como una de las empresas con mejor reputación corporativa en el ranking Merco Empresas, uno de los monitores de reputación corporativa más importantes de México, Latinoamérica y España. 

Merco Empresas clasifica a las 100 empresas con mejor reputación corporativa en México 2022dentro de un ranking general y un ranking sectorial. En esta ocasión, Grupo Herdez se posicionó en 12° lugar del general subiendo un peldaño con respecto al año anterior y en 3° lugar del sector alimentos manteniéndose en esta posición.

Así mismo se publicó el ranking Merco Líderes donde se enlistan los 100 líderes empresariales mejor valorados, en el cuál Héctor Hernández-Pons Torres, Director General de Grupo Herdez se posicionó en el 20° puesto.

MERCO es un monitor empresarial de reputación corporativa de origen español, que ha logrado posicionarse como uno de los entes evaluadores de la reputación con mayor relevancia y credibilidad de Iberoamérica.

Este índice se elabora a través de encuestas y entrevistas a consumidores, analistas financieros, periodistas, representantes de organizaciones no gubernamentales, asociaciones de consumidores y líderes de opinión, y reconoce a las empresas mexicanas que tienen presencia en México y el mundo, cuentan con una comunicación digital y se destacan en su desempeño financiero, social y ambiental, beneficiando directa e indirectamente al país.7

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment