Ciudad de México, 3 de noviembre de 2024. Grupo Herdez®, la empresa mexicana de alimentos con mayor historia en el país, fue reconocida por tercer año consecutivo con el Premio Bosque Urbano por su compromiso con la sostenibilidad y el uso responsable de los recursos naturales como el papel, cartón y derivados. Este premio, otorgado por la compañía Bio Pappel, reconoce a las empresas que se destacaron por su manejo responsable de los empaques y su contribución a la conservación del medio ambiente.

Grupo Herdez® cuenta con una estrategia de sostenibilidad alineada a los Objetivos del Desarrollo Sostenible, de la Agenda 2030 de la ONU, entre los que se encuentra el número 12 Producción y Consumo Responsable. Entre las iniciativas con las que ha aportado al cumplimientos de este objetivo, se encuentran “Recicla la lata”, que fomenta la recolección de latas para transformarlas en calefactores ecológicos y aerogeneradores. A través de “Por un Mundo Más Vivo”, también recuperan envases Tetrapak® para elaborar mobiliario escolar.

Grupo Herdez® se enorgullece de ser parte de este grupo de empresas comprometidas con la protección del medio ambiente e impulsa el compromiso de la compañía y de su cadena de valor por un mundo más sostenible.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment