Grupo Herdez recibe certificación FSSC 22000

México, D.F., 31 de mayo de 2011 – Grupo Herdez S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o la “Compañía”) (BMV: HERDEZ) anunció hoy que la planta de producción de Barilla de México ubicada en San Luis Potosí recibió la certificación FSSC 22000 (Food Safety System Certification), la máxima certificación de seguridad alimentaria a nivel internacional.

Esta certificación se basa en los requerimientos de las normas ISO 22000:2005 y está respaldada por la Confederación Europea de Industrias de Alimentos y Bebidas (CIAA, por sus siglas en inglés). Dicha certificación fue otorgada por la empresa Bureau Veritas Certification, siendo este el primer reconocimiento concedido en México.

“Nos complace recibir esta certificación, ya que la responsabilidad como fabricantes de alimentos es mejorar constantemente los procesos y velar por la salud de nuestros consumidores ofreciendo siempre productos de alta calidad, compromiso inquebrantable de la Compañía,” dijo Salvador Badui, Director Técnico de Grupo Herdez.

Esta certificación es el resultado del esfuerzo de la Compañía por desarrollar estrictos esquemas de funcionalidad en su Sistema de Gestión de Calidad, verificando cuidadosamente desde la calidad de los insumos, los procesos de producción y las condiciones de almacenamiento y distribución.

Con este reconocimiento, Grupo Herdez reitera su política de calidad e inocuidad en la fabricación, almacenamiento y distribución de sus productos bajo estrictas condiciones de sanidad que garanticen alimentos saludables para las familias mexicanas y también para quienes en otros países, como Estados Unidos y Canadá, tienen acceso a sus productos.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment