Grupo Herdez entra en acuerdo definitivo para adquirir Grupo Nutrisa

México, D.F., 17 de enero de 2013 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV: HERDEZ) ha firmado un acuerdo definitivo para adquirir el 67% de las acciones de Grupo Nutrisa, S.A.B. de C.V. (“Nutrisa”) (BMV: NUTRISA), en $91 pesos por acción. Esta transacción está sujeta a ciertas condiciones y autorizaciones, incluyendo la aprobación de la Comisión Federal de Competencia y la aprobación por parte de la asamblea de accionistas de Grupo Herdez. Grupo Herdez realizará una oferta pública de compra en efectivo para adquirir las acciones remanentes representativas del capital de Nutrisa en los términos de la regulación aplicable.

Nutrisa, fundada en 1979, es la empresa líder en la producción y comercialización de helado de yogurt y alimentos naturales en México. Nutrisa cuenta con más de 350 puntos de venta a nivel nacional y un fuerte liderazgo en el creciente segmento de helado de yogurt, así como un robusto portafolio de suplementos nutricionales y alimentos saludables, entre otros, la mayoría comercializados a través de la marca Nutrisa®.

Las ventas netas de Nutrisa de los últimos 12 meses terminados el 30 de septiembre de 2012 ascendieron a $1,124 millones de pesos, con un CAC (Crecimiento Anual Compuesto) de los últimos 5 años de 15.9%. La UAFIDA (utilidad antes de intereses, impuestos, depreciación y amortización) de este mismo periodo fue de $168 millones de pesos (CAC últimos 5 años de 31.9%), lo que representa un margen líder en la industria de 14.9%. Nutrisa tiene una
estructura financiera libre de deuda. Las ventas netas y la UAFIDA de Nutrisa representan el 10% y 9% de los resultados de los últimos 12 meses de Grupo Herdez.

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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