Grupo Herdez anuncia la adquisición de Cielito Querido Café

Ciudad de México, México, a 05 de diciembre de 2019 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o la “Compañía”) (BMV: HERDEZ), la empresa mexicana de alimentos con mayor historia en el país, anunció la adquisición de Cielito Querido Café (www.cielitoquerido.com.mx), una de las marcas más reconocidas en el segmento de cafeterías en México, por un monto de $280 millones de pesos.

Esta adquisición es parte de la estrategia de crecimiento y fortalecimiento del portafolio de marcas de Grupo Herdez. En el segmento de impulso, en conjunto con Nutrisa y Lavazza, el Grupo ahora cuenta con más de 500 puntos de venta en todo el país.

“Durante más de 100 años de historia, en Grupo Herdez nos hemos distinguido por preservar la cultura gastronómica mexicana, así como las tradiciones que la acompañan. En este sentido, Cielito Querido Café se ha enfocado desde su fundación hace 10 años en revivir las tradiciones mexicanas a través de un concepto innovador que, sin duda, es referente de nuestro México,” comentó Héctor Hernández-Pons Torres, Presidente y Director General de Grupo Herdez.

Actualmente, Cielito Querido Café cuenta con 78 puntos de venta en la república mexicana y es una de las marcas más queridas en México. En los últimos 12 meses, las ventas de este negocio ascendieron a $420 millones de pesos

Grupo Herdez es líder en el sector de alimentos y uno de los principales jugadores en la categoría de helados en México, así́ como la empresa de mayor crecimiento en la categoría de comida mexicana en Estados Unidos.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment