Grupo Herdez adquiere los activos de Helados Nestlé en México

México, D.F., a 2 de marzo de 2015 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV: HERDEZ, OTC: GUZBY), anunció hoy que, después de haber obtenido la autorización de la Comisión Federal de Competencia Económica, ha concretado la adquisición de los activos de la división de Helados Nestlé en México (“Helados Nestlé).

Esta transacción, valuada en $1,000 millones de pesos, incluye una planta de helados en Lagos de Moreno, Jalisco, equipo de distribución y congeladores, así como una licencia exclusiva de largo plazo para comercializar y vender las marcas de Helados Nestlé en México, incluyendo Nestlé®, Mega®, PelaPop® y eXtreme®, entre otras. Adicionalmente, este acuerdo considera la permanencia del equipo de colaboradores de Helados Nestlé para liderar esta unidad de negocio

Se estima que las ventas anuales de este negocio serán de aproximadamente $1,000 millones. Los resultados del negocio de helados serán consolidados en los resultados de Grupo Herdez a partir del 1° de marzo de 2015 y se reportarán dentro del segmento de “Congelados”, en conjunto con los resultados de Nutrisa. La división de Congelados se convertirá en la segunda categoría más importante para la Compañía, al representar aproximadamente 15% del total de las ventas netas consolidadas

Como se anunció previamente, esta transacción se financió con líneas de crédito existentes y efectivo disponible.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment