Grupo Herdez adquiere los activos de Helados Nestlé en México

México, D.F., a 2 de marzo de 2015 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV: HERDEZ, OTC: GUZBY), anunció hoy que, después de haber obtenido la autorización de la Comisión Federal de Competencia Económica, ha concretado la adquisición de los activos de la división de Helados Nestlé en México (“Helados Nestlé).

Esta transacción, valuada en $1,000 millones de pesos, incluye una planta de helados en Lagos de Moreno, Jalisco, equipo de distribución y congeladores, así como una licencia exclusiva de largo plazo para comercializar y vender las marcas de Helados Nestlé en México, incluyendo Nestlé®, Mega®, PelaPop® y eXtreme®, entre otras. Adicionalmente, este acuerdo considera la permanencia del equipo de colaboradores de Helados Nestlé para liderar esta unidad de negocio

Se estima que las ventas anuales de este negocio serán de aproximadamente $1,000 millones. Los resultados del negocio de helados serán consolidados en los resultados de Grupo Herdez a partir del 1° de marzo de 2015 y se reportarán dentro del segmento de “Congelados”, en conjunto con los resultados de Nutrisa. La división de Congelados se convertirá en la segunda categoría más importante para la Compañía, al representar aproximadamente 15% del total de las ventas netas consolidadas

Como se anunció previamente, esta transacción se financió con líneas de crédito existentes y efectivo disponible.

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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