Cultura de la legalidad y buenas prácticas Grupo Herdez

Ética y transparencia

En Grupo Herdez trabajamos con apego a estrictos estándares de legalidad, mismos que rigen nuestras prácticas y valores como empresa desde hace más de 100 años.

  • Nuestros valores:
  • Honestidad
  • Orientación a Resultados
  • Trabajo en Equipo
  • Confianza

Nuestro Código de Ética se apega a las leyes y regulaciones de los sitios  donde operamos, y aplica a todo el personal, así como a todas nuestras relaciones de negocios. También contiene cláusulas sobre los siguientes temas:

  • Prohibición de conflictos de interés.
  • Rechazo absoluto a cualquier forma de soborno, discriminación y acoso.
  • Negociación justa con clientes, proveedores, competidores y empleados.
  • Neutralidad en política y religión, así como prohibición de donaciones a partidos políticos.
  • Confidencialidad absoluta de las personas que realizan denuncias.

Además contamos con códigos y políticas que refuerzan nuestra cultura de la legalidad y buenas prácticas corporativas.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment