Grupo Herdez recibe por segunda ocasión la certificación FSSC 22000

México, D.F., 24 de noviembre de 2011 – Grupo Herdez, S.A.B de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV: HERDEZ) anunció hoy que su planta Industrias ubicada en San Luis Potosí, perteneciente a su empresa asociada Herdez Del Fuerte, recibió la certificación FSSC 22000 (Food Safety System Certification 22000, versión 2010), que equivale a una versión del ISO 22000 más compleja y completa. Este reconocimiento responde a los altos estándares de calidad en la producción de alimentos elaborados por esta instalación.

Esta es la segunda certificación otorgada a Grupo Herdez, después del reconocimiento otorgado a la planta Barilla México en mayo de este año. Es conveniente destacar que estos constituyen los primeros certificados otorgados en México. De esta forma, la Compañía reitera su compromiso de calidad con sus consumidores, tanto en México como en Estados Unidos. “Este reconocimiento es el resultado del compromiso que Grupo Herdez tiene con la sociedad,
al trabajar permanentemente en la implementación de los sistemas de calidad e inocuidad más estrictos disponibles a nivel internacional,” expresó Salvador Badui Dergal, Director Técnico de Herdez Del Fuerte.

Esta certificación es otorgada por el Bureau Veritas Certification, empresa líder mundial en servicios de evaluación de conformidad y certificación, la cual respalda y garantiza que los productos, infraestructura y procesos que avala cumplan con las normas y reglamentaciones debidas en términos de calidad, salud y seguridad, protección ambiental y responsabilidad social. Este sistema de certificación fue desarrollado por la Fundación para la Certificación de la
Seguridad Alimentaria basado en las normas FSSC 22000, ISO 22000 y PAS 220 para fabricantes de alimentos, y cuenta con el respaldo de la Confederación Europea de Industrias de Alimentación y Bebidas (FoodDrinkEurope) y está reconocido por la Iniciativa Mundial de Seguridad Alimentaria (GFSI, por sus siglas en inglés) y por la Food and Drugs Administration (FDA, por sus siglas en inglés), autoridad sanitaria de Estados Unidos.

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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