La compañía participó en la reforestación de 6 hectáreas en la comunidad de Santiago Tianguistenco, Toluca, Estado de México

Ciudad de México, México, a 21 de agosto de 2023 – Grupo Herdez, la compañía de alimentos con mayor trayectoria en el país, participó con 37 voluntarios en la reforestación de la Iniciativa “Global Environmental Management Initiative” (GEMI por sus siglas en Inglés) realizada el sábado 19 de agosto.

La compañía sumó esfuerzos con colaboradores de Grupo Jumex®, Bio Pappel®, Iconn®, Grupo Bimbo® y CHEP® para plantar 4,200 ejemplares de pino prieto (pinus greggi) y pino lacio (pinus pseudostrobus) en 6 hectáreas de la comunidad de Santiago Tianguistenco, Toluca, Estado de México.

Este esfuerzo fue posible gracias al apoyo de 750 voluntarios de las diferentes organizaciones, 15 de la organización “Reforestamos México” y 15 guías de la comunidad.

“Fue una experiencia muy enriquecedora, son actividades que -además de contribuir al medio ambiente- permiten sumar a familia y amigos para lograr un mayor impacto.” comentó Montserrat Castillejo, Coordinadora del Centro de Interpretación en Fundación Herdez y voluntaria de la reforestación.

La Iniciativa GEMI por sus siglas en Inglés es una organización empresarial no lucrativa que, desde 1994, agrupa empresas de clase mundial, comprometidas con la búsqueda de la excelencia en el medio ambiente, salud y seguridad. Con estas acciones Grupo Herdez reafirma su compromiso al cumplimento del Objetivo de Desarrollo Sostenible (ODS) 13, “Acción por el clima” de la Organización de las Naciones Unidas.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment