Grupo Herdez anuncia pago de dividendo

México, D.F., a 24 de abril de 2015 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV: HERDEZ, OTC: GUZBY), informa que la Asamblea General Anual Ordinaria de Accionistas, celebrada el 23 de abril de 2015, resolvió pagar un dividendo ordinario que proviene de la Cuenta de Utilidades de ejercicios anteriores y con cargo al saldo actualizado a la fecha, de la Cuenta de Utilidad Fiscal Neta, en proporción de (1) una acción por cada (40) cuarenta acciones que tuvieran en posesión de la serie Única en circulación, o en efectivo a razón de $0.90 (CERO PESOS 90/100 M.N) por cada una de las acciones. “Nuestro desempeño en el tercer trimestre fue positivo a pesar de los desastres naturales que impactaron al país. La resiliencia de nuestro modelo de negocio y el sector, en conjunto con las medidas e iniciativas estratégicas que hemos implementado, nos han permitido dar los mejores resultados en momentos de incertidumbre. Permanecemos confiados en lograr nuestra guía de resultados para el año”.

El pago en acciones de este dividendo se realizará a través de S.D. Indeval Institución para el Depósito de Valores, S.A. de C.V. (“Indeval”), en una sola exhibición, a partir del 12 de mayo de 2015, salvo aquellos accionistas que manifiesten ante esta institución su deseo de pago en efectivo a más tardar el 11 de mayo de 2015, a través de su intermediario financiero y conforme a las instrucciones que este designe de acuerdo a sus necesidades operativas.

Las personas que tengan la custodia directa de sus títulos de acciones, deberán realizar el cobro del dividendo directamente a partir de dicha fecha, en días y horas hábiles, en las oficinas de la tesorería de Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. ubicadas en Monte Pelvoux No.215, Colonia Lomas de Chapultepec en México, D.F., contra la entrega del cupón número nueve adherido a los títulos definitivos de acciones.

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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