Grupo Herdez anuncia inauguración de nueva planta McCormik

México, D.F. a 5 de marzo de 2014 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o la “Compañía”) (BMV: HERDEZ, OTC: GUZBY) en el marco de su centenario, reitera su compromiso con el desarrollo y crecimiento económico de México al inaugurar su nueva planta de mayonesa McCormick®, ubicada en el Estado de México, México.

Esta planta representó una inversión aproximada de 560 millones de pesos en su empresa asociada McCormick de México, S.A. de C.V., y cuenta con una capacidad instalada anual de 120,000 toneladas distribuida en 6 líneas de producción y 4 líneas de producción de envases de PET (polietileno tereftalato) para autoconsumo. Por otro lado, estas instalaciones cuentas con una planta tratadora de agua y consumen energía eléctrica de fuentes renovables.

Es importante mencionar que esta planta sustituye las operaciones de la planta ubicada en el Distrito Federal, incrementando la capacidad instalada en 50%. Estas instalaciones se encuentran junto al centro de distribución de mayor capacidad dentro del Grupo, lo que permitirá un ahorro de aproximadamente 6% en costos de transportación.

“En Grupo Herdez nos sentimos muy orgullosos del crecimiento que hemos logrado en asociación con McCormick & Co., desde hace 67 años. La inauguración de esta planta representa nuestro interés por mantenernos como una empresa de vanguardia en tecnología, preocupados por la sustentabilidad y enfocada a desarrollar productos de la más alta calidad para nuestros consumidores”, comentó Héctor Hernández-Pons Torres, Presidente y Director General de Grupo Herdez.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment