Grupo Herdez anuncia acuerdo para adquirirlos activos de Helados Nestlé en México

México, D.F., a 19 de diciembre de 2014 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV:HERDEZ, OTC: GUZBY), anunció hoy un acuerdo con Nestlé México, S.A. de C.V. para adquirir el negocio de helados Nestlé en México (“Helados Nestlé”) en una transacción valuada en $1,000 millones de pesos.

Helados Nestlé es uno de los líderes en la categoría de helados y postres congelados, particularmente en el segmento para niños y jóvenes, con un portafolio que incluye las marcas Nestlé®, Mega®, PelaPop® y eXtreme®, entre otras, llegando a más de 40,000 puntos de venta en todo el país.

La adquisición incluye una planta de helados en Lagos de Moreno, Jalisco, equipo de distribución y congeladores, así como una licencia exclusiva de largo plazo para comercializar y vender las marcas de Helados Nestlé en México. Además, el acuerdo contempla la permanencia del equipo completo de los colaboradores actuales de Helados Nestlé, garantizando así la conservación de las fuentes de empleo.

“Esta adquisición traerá sinergias significativas a nuestro negocio de helados e incrementará nuestra escala y liderazgo en esta categoría con alto potencial de crecimiento. Esperamos dar la bienvenida al equipo de Helados Nestlé y vemos con entusiasmo esta gran oportunidad de acercarnos al segmento juvenil, fortaleciendo nuestra presencia en el canal tradicional en México”, afirmó Héctor Hernández-Pons Torres, Presidente y Director General.

La incorporación de esta operación incrementará la escala y capacidades de Grupo Herdez en el segmento de congelados y prácticamente duplicará el tamaño del negocio de helado dentro del portafolio. Esta adquisición se financiará con líneas de crédito existentes y efectivo disponible. Se espera que esta transacción sea aprobada durante el primer semestre de 2015.

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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