Grupo Herdez informa los principales acuerdos de su asamblea general ordinaria anual de accionistas

Ciudad de México a 30 de abril de 2018-Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o la “Compañía”) (BMV: HERDEZ) informa los principales acuerdos de la Asamblea General Ordinaria Anual de Accionistas celebrada el 30 de abril de 2018.

PAGO DE DIVIDENDOS

Aprobación del pago de un dividendo a razón de $1.00 por acción, pagaderos en dos exhibiciones el 14 de mayo y 17 de octubre de 2018.

CONSEJO DE ADMINISTRACIÓN

Ratificación de los nueve miembros del Consejo de Administración y Secretarios:

COMITÉS DE AUDITORÍA Y PRÁCTICAS SOCIETARIAS

EMOLUMENTOS DEL CONSEJO DE ADMINISTRACIÓN

Aprobación del pago de tres monedas oro de $50.00 (Cincuenta Pesos 00/100, M.N.) importe neto, o su equivalente en pesos después de haber efectuado la retención del Impuesto Sobre la Renta, a cada uno de los Miembros del Consejo de Administración, Secretario y Pro-Secretario no miembros del Consejo de Administración de la Sociedad, y dos monedas oro de $50.00 (Cincuenta Pesos 00/100, M.N.) a los miembros que integran los Comités de Auditoría y de Prácticas Societarias y otros asistentes,por su asistencia a cada sesión de Consejo y Comité, respectivamente.

MONTO DESTINADO A LA COMPRA DE ACCIONES PROPIAS

Aprobación de $1,000millones de pesos como el monto máximo a destinar para la recompra de acciones propias.

INFORME SOBRE EL CUMPLIMIENTO DE OBLIGACIONES FISCALES

Presentación del informe sobre la revisión de la situación fiscal del contribuyente correspondiente al ejercicio anterior en el que no se observaron incumplimientos.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment