Grupo Herdez® recibe por tercer año consecutivo el Premio Bosque Urbano

Ciudad de México, 3 de noviembre de 2024. Grupo Herdez®, la empresa mexicana de alimentos con mayor historia en el país, fue reconocida por tercer año consecutivo con el Premio Bosque Urbano por su compromiso con la sostenibilidad y el uso responsable de los recursos naturales como el papel, cartón y derivados. Este premio, otorgado […]

Grupo Herdez® recibe por tercer año consecutivo el Premio Bosque Urbano Read More »

Grupo Herdez® celebrates its 110th anniversary with a bell ringing ceremony at the Mexican Stock Exchange

Mexico City, October 28, 2024 – Grupo Herdez®, a leading company in the food sector in Mexico, celebrates 110 years of bringing the best of Mexican food to tables in Mexico and around the world. As part of this event, the company celebrated with a symbolic “bell ringing” at the Mexican Stock Exchange, where it

Grupo Herdez® celebrates its 110th anniversary with a bell ringing ceremony at the Mexican Stock Exchange Read More »

Grupo Herdez® celebra su 110 aniversario con campanazo en la Bolsa Mexicana de Valores

Ciudad de México, 28 de octubre de 2024 – Grupo Herdez®, empresa líder del sector de alimentos en México, celebra 110 años de llevar lo mejor de la comida mexicana a las mesas de México y el mundo. En el marco de este evento, la compañía celebró con un simbólico “campanazo” en la Bolsa Mexicana

Grupo Herdez® celebra su 110 aniversario con campanazo en la Bolsa Mexicana de Valores Read More »

Grupo Herdez third quarter 2024 earnings release

Mexico City, Mexico, October 23, 2024 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” or the “Company”) (MSE: HERDEZ) today announced results for the third quarter ended September 30, 2024.  ”As we celebrate Grupo Herdez´s 110th anniversary, I would like to acknowledge the trust, dedication, and passion of the 12,476 associates who are part of

Grupo Herdez third quarter 2024 earnings release Read More »

Tercer Trimestre - Grupo Herdez

Grupo Herdez presenta resultados del tercer trimestre de 2024

Ciudad de México, México, a 23 de octubre de 2024 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o la “Compañía”) (BMV: HERDEZ) anunció hoy los resultados del tercer trimestre de 2024, concluido el 30 de septiembre. “En el marco de la celebración de nuestros 110 años, reconozco que el éxito de Grupo Herdez se

Grupo Herdez presenta resultados del tercer trimestre de 2024 Read More »

Grupo Herdez® promueve la producción sostenible de jitomate, cebollas, chiles y otras materias primas

Grupo Herdez® contribuye a las metas del Objetivo de Desarrollo Sostenible “Hambre Cero” a través de la implementación de buenas prácticas en el campo mexicano con su programa de Agricultura Sustentable y Regenerativa. Ciudad de México, 15 de octubre de 2024. En el marco del Día Mundial de la Alimentación, Grupo Herdez® refuerza su compromiso

Grupo Herdez® promueve la producción sostenible de jitomate, cebollas, chiles y otras materias primas Read More »

BBVA Mexico and Grupo Herdez® promote national suppliers in the adoption and development of business models

Through a revolving factoring line (CrediProveedores), close to 600 million pesos, differentiated conditions will be provided to those Grupo Herdez® suppliers that demonstrate that sustainability is part of their business model or that they are in said transition.  The program is aligned with Grupo Herdez®’s sustainability strategy so that suppliers, mainly SMEs, have access to

BBVA Mexico and Grupo Herdez® promote national suppliers in the adoption and development of business models Read More »

BBVA México y Grupo Herdez® impulsan a proveedores nacionales en la adopción y desarrollo de modelos de negocios

A través de una línea de factoraje revolvente (CrediProveedores), cercana a los 600 millones de pesos, se brindarán condiciones diferenciadas a aquellos proveedores de Grupo Herdez® que demuestren que la sostenibilidad es parte de su modelo de negocio o que se encuentran en dicha transición. El programa está alineado con la estrategia de sostenibilidad de

BBVA México y Grupo Herdez® impulsan a proveedores nacionales en la adopción y desarrollo de modelos de negocios Read More »

Grupo Herdez second quarter 2024 earnings release

Mexico City, Mexico, July 24, 2024 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” or the “Company”) (MSE: HERDEZ) today announced results for the second first quarter ended June 30, 2024. “Our second quarter results show the resilience of our brands in a challenging economic environment. We achieved solid volume growth, while margins expanded thanks

Grupo Herdez second quarter 2024 earnings release Read More »

Grupo Herdez presenta resultados del segundo trimestre de 2024

Ciudad de México, México, a 24 de julio de 2024 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o la “Compañía”) (BMV: HERDEZ) anunció hoy los resultados del segundo trimestre de 2024, concluido el 30 de junio. “Los resultados del segundo trimestre muestran la resiliencia de nuestras marcas en un entorno económico desafiante. Logramos un

Grupo Herdez presenta resultados del segundo trimestre de 2024 Read More »

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment