Control ambiental, seguridad e higiene Grupo Herdez

Salud y seguridad

A través del área de Control Ambiental, Seguridad e Higiene (CASH), salvaguardamos la integridad y bienestar de nuestros colaboradores; prevenimos y mitigamos incidentes que afectan el ambiente y mantenemos una cultura de seguridad y prevención de riesgos.

En cada una de nuestras localidades, contamos con un programa de trabajo alineado a estos objetivos, para lo cual realizamos  estudios de riesgos con respaldo de la normatividad de seguridad e higiene, para medir riesgos de maquinarias, equipos, almacenamiento, control de químicos, ambiente laboral, ruido, temperaturas elevadas, entre otros.

En materia de prevención de accidente laborales, las Comisiones de Seguridad e Higiene de cada planta realizan un diagnóstico de Análisis de Seguridad en el Trabajo (AST); en éste abarcamos riesgos de seguridad y salud. Adicionalmente, realizamos planes de prevención de accidentes y programas internos de protección civil.

Gracias a este esfuerzo continuo, durante 2018, logramos reducir la tasa de accidentes en un 19%; de igual forma, disminuimos la tasa de días perdidos en un 22%. Las estadísticas de accidentes incluyen al personal de Nestlé y Nutrisa.

En 2016, el área de CASH desarrolló el pilar de Control Ambiental Seguridad e Higiene dentro del esquema de Manufactura de Clase Mundial (WCM, por sus siglas en inglés).

Adicional a esto, contamos con el plan de emergencias mayores, que está diseñado para responder a cualquier contingencia en plantas y centros de distribución en materia de manejo de riesgos ambientales y prevención de daños al personal e instalaciones. Está compuesto por brigadas que apoyan y coordinan la comunicación entre las áreas afectadas, circundantes y corporativos.

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

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