Grupo Herdez realiza actividad de voluntariado corporativo en la zona Mazahua.

México, D.F., a 13 de agosto de 2015 – Grupo Herdez, S.A.B. de C.V. (“Grupo Herdez” o “la Compañía”) (BMV: HERDEZ, OTC: GUZBY), anuncia que el pasado 8 de agosto colaboradores de la Compañía llevaron a cabo la jornada anual de voluntariado corporativo en la comunidad de Santiago Gigante Jaltepec -en el municipio de San José del Rincón, Mazahua- como parte del objetivo del programa Saber Nutrir y así contribuir al desarrollo de las comunidades beneficiadas en el Estado de México.

Con el apoyo de más de 120 voluntarios se beneficiaron a 80 personas mediante la construcción de cisternas, estufas ecológicas, bloques de adobe para la construcción de gallineros y silos para el almacenamiento de granos. Adicionalmente se plantaron 2,200 árboles, ayudando así a la reforestación de dos hectáreas.

Grupo Herdez y Pro Mazahua han trabajado en esta zona desde hace más de dos años beneficiando a más de 370 familias mediante el modelo de seguridad alimentaria, que promueve el desarrollo de habilidades que permitan combatir los problemas de nutrición detonados por la pobreza y mejorar la calidad de vida de los beneficiados a largo plazo.

Grupo Herdez ha apoyado en la construcción de 550 proyectos productivos. La meta para el cierre de este año es sobrepasar los 700 proyectos.

2020

  • 2020: We launched the first edition of Semillero Nutrisa. Together with Nutrisa and the Victoria147 business academy for women, we invited women entrepreneurs to participate in a training program to improve the management of their businesses and have the potential to become part of our supply chain.

We established our first technological alliance with Google, which will allow us to accelerate the digital transformation of Grupo Herdez through the use of Google Cloud Platform tools such as BigQuery ML, Looker, among others.

Through the Herdez® brand and Aires de Campo® we joined the “Sowing a New Normality” initiative, promoted by the civil society organizations Ríos Tarango and Ectágono, which aims to increase the vegetation cover of the environmentally valuable area Barranca de Tarango.

  • 2021: We developed the Group’s second proprietary e-commerce platform, with the Nutrisa® online store.

We updated the apps through which we manage the loyalty programs of our retail brands, Cielito Querido Café® and Nutrisa®, improving our customers’ in-store experience.

During the year, 15 formulas had their nutritional profile strengthened by reducing some critical added nutrients (sugars, sodium and saturated fats).

  • 2022: We expanded our capabilities into new categories through the acquisition of Interdeli and Deli, Dips & Snacks. Integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria and Señor Cactus into our portfolio.

We Issued the first sustainability bond through which we
committed to a 25% reduction in our water consumption.

Together with our partner McCormick & Company, Inc. we
brought the most iconic Mexican cuisine to the tables of the United Kingdom
through meal kits, sauces and condiments under the Herdez® brand.
  In less than a year, we obtained a 5.5% shelf
share in the Tesco supermarket chain.

We consolidated the integration of Chilim Balam® into retail brands, a leading brand in the snack segment