La compañía se coloca en la posición 12 del ranking Merco Empresas: “Las empresas con mejor reputación corporativa”, así como en la posición 3 del sector alimentos.

Ciudad de México, México, a 17 de octubre de 2023 – Grupo Herdez, la compañía de alimentos con mayor trayectoria en el país, fue reconocida como una de las empresas con mejor reputación corporativa en el ranking Merco Empresas, uno de los monitores de reputación corporativa más importantes de México, Latinoamérica y España. 

Merco Empresas clasifica a las 100 empresas con mejor reputación corporativa en México 2022dentro de un ranking general y un ranking sectorial. En esta ocasión, Grupo Herdez se posicionó en 12° lugar del general subiendo un peldaño con respecto al año anterior y en 3° lugar del sector alimentos manteniéndose en esta posición.

Así mismo se publicó el ranking Merco Líderes donde se enlistan los 100 líderes empresariales mejor valorados, en el cuál Héctor Hernández-Pons Torres, Director General de Grupo Herdez se posicionó en el 20° puesto.

MERCO es un monitor empresarial de reputación corporativa de origen español, que ha logrado posicionarse como uno de los entes evaluadores de la reputación con mayor relevancia y credibilidad de Iberoamérica.

Este índice se elabora a través de encuestas y entrevistas a consumidores, analistas financieros, periodistas, representantes de organizaciones no gubernamentales, asociaciones de consumidores y líderes de opinión, y reconoce a las empresas mexicanas que tienen presencia en México y el mundo, cuentan con una comunicación digital y se destacan en su desempeño financiero, social y ambiental, beneficiando directa e indirectamente al país.7

2020

2020

  • 2020: In collaboration with La Costeña® and Sanfer®, we delivered 35,000 basic food baskets to benefit more than 175,000 Mexicans affected by the COVID-19 health contingency.

    We launched the first edition of Semillero Nutrisa®, a program to support Mexican women entrepreneurs to participate in a training and business development program.

  • 2021: We became the first consumer company in Latin America to partner with Google, a global technology giant, to accelerate our digital transformation. 

    We signed an agreement with the American company General Mills® to distribute their products in Mexico, with which we entered the categories of cereal bars and prepared dessert flours.


    We celebrated the 80th anniversary of Doña María® mole with the inauguration of Casa Doña María Pons, headquarters of Fundación Herdez® in San Luis Potosí.

    We were placed in the report “Mexican Companies for the 2030 Agenda in the Decade of Action” of the Global Compact, for the actions of the Saber Nutrir® program as a reference practice to achieve Zero Hunger, one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN.

  • 2022: We acquired Interdeli and Deli, Dips & Snacks, expanding our capabilities to new categories such as hummus, cheeses, and dips, integrating brands such as Libanius, Flaveur, Liguria, and Señor Cactus into our portfolio.

    For the first time in our history, we brought the best of Mexican cuisine to the United Kingdom with the Herdez® brand, through a joint alliance with McCormick & Company, Inc.

    We issued the first sustainability-linked bond in the food industry in Mexico, committing to reduce our water consumption per ton produced by 2030.

    We signed the United Nations Women’s Empowerment Principles (WEPS), reaffirming our commitment to gender equality.

    We joined the UN’s CFO Coalition for the SDGs, which drives the transformation of corporate finance to achieve the goals of the 2030 Agenda.

    We joined the Pacto por la Comida of the BAMX Network, an initiative that promotes more sustainable food production and consumption systems, with the goal of reducing Food Loss and Waste in the industry.

  • 2023: We consolidated the integration of Chilim Balam® into the Impulse segment portfolio, with which we positioned ourselves in the candy and snack category in the retail model.

×